Geef je mening over betaald en vergunningparkeren in Oostkapelle!

Gemeente Veere heeft een nieuw parkeerbeleidsplan opgesteld en goedgekeurd. Hiermee gaat er veel veranderen omtrent betaald parkeren en vergunning parkeren in verschillende kernen, waaronder ook Oostkapelle. De concrete invulling van het beleid zal in samenspraak met de dorpsraad worden vormgegeven.

Omdat we vanwege corona geen openbare dorpsvergadering op een verantwoorde wijze kunnen beleggen, vragen we jullie als inwoner van Oostkapelle via deze digitale weg om jullie mening. Klik op de link hieronder en vul de korte enquête in. Het kost je slechts een minuut en helpt ons enorm om de mening van het dorp uit te kunnen dragen richting de gemeente in onze gesprekken met hen.

Bedankt voor je input!

Het nieuwe parkeerbeleid in een notendop:

Betaald parkeren op terreinen waar veel toeristen staan. In de rest van de bebouwde kom wordt vergunning parkeren ingevoerd. Bewoners mogen met vergunning op alle parkeerterreinen parkeren en kunnen voor hun gasten een digitale kraskaart aanschaffen

Hoe nu verder:

1.       Gemeente inventariseert mogelijke aandachtspunten: het is niet de bedoeling dat inwoners, ondernemers,

verenigingen, mantelzorgers, kerken etc. de dupe worden van het beleid

2.       Maatwerk per kern voor bijvoorbeeld winkels, sportverenigingen en woon-werkforensen

Het vergunning parkeren wordt door de gemeente Veere ingevoerd of uitgebreid in verschillende kernen om te voorkomen dat toeristen uitwijken naar woonwijken in plaats van te parkeren op de terreinen waar betaald moet worden. Als inwoner krijg je de eerste vergunning op kenteken gratis, de tweede kun je tegen een laag tarief aanschaffen. Voor visite is er een mogelijkheid om die via kraskaarten te laten betalen.

567 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts